Skip to content

Dan Băzăvan

www.danbazavan.ro

Menu
  • Adunări publice Legal declarate 02.04.2024 (11-13) Primarii la raport
  • Armata lui Cai de Lemn (Ministerul Apărării Naționale) cu generali de carton ondulat (nulități pe bani publici) și comandanți lingăi
  • Despre
Menu

Uite pandemia, nu e pandemia căci NU A FOST NICIODATĂ DECLARATĂ

Posted on mai 10, 2025 by Consilier juridic Mr. (Rz.) dr. ing. Dan BĂZĂVAN

 

 

 

Uite pandemia, nu e pandemia căci NU A FOST NICIODATĂ DECLARATĂ

 

 

Repetat am susținut că în România nu a fost declarată niciodată pandemie de Covid – 19 conform art. 5 lit. i) din Legea nr. 95/2006, republicată.

Conform art. 5 lit. i) din Legea nr. 95/2006, republicată: Funcțiile principale ale asistenței de sănătate publică vizează: prevenirea epidemiilor, inclusiv instituirea stării de alertă epidemiologică;

Astfel, din multitudinea textelor legale rezultă că atributul declarării stării de epidemie sau pandemie în România revine exclusiv ministrului sănătății care este obligat să emită act adminsitrativ și să-l publice în Monitorul Oficial față de exigențele Legii nr. 24/2000, republicată, în lipsă actul fiind INEXISTENT.

Conform art. 34 din Constituție: Dreptul la ocrotirea sănătății (1) Dreptul la ocrotirea sănătății este garantat. (2) Statul este obligat să ia măsuri pentru asigurarea igienei și a sănătății publice. (3) Organizarea asistenței medicale și a sistemului de asigurări sociale pentru boală, accidente, maternitate și recuperare, controlul exercitării profesiilor medicale și a activităților paramedicale, precum și alte măsuri de protecție a sănătății fizice și mentale a persoanei se stabilesc potrivit legii.

Și în orice parte a textelor legale ne-am uita, fie că am citi sau nu pe diagonală, am constata că atât în Constituție cât și în NCC sunt instituite drepturi ale PERSOANEI, drepturi ale INDIVIDULUI și nu persoanelor, nu indivizilor, și de aici rezultă că: Atunci când sănătatea publică este mai importantă decât sănătatea persoanei / individului vorbim de DICTATURĂ MEDICALĂ (o susțin și o semnez).

Nu mi-am propus să fac vreo dizertație din asta și nici vreo teză de doctorat, dar așa văd eu lucrurile și nu putem vorbi de alte interpretări (așa cum, atât UNBR, cât și Baroul București au susținut repetat în dosarele nr. 5978/2/2021, 1549/2/2022, 7708/2/2022 au susținut că ”măsurile pandemice erau justificate” fără a putea dezvolta logico – juridic aceste susțineri așa cum rezultă din documente și susținerile în fața instanțelor).

Conform textelor art. 58 NCC – Drepturi ale personalităţii (1) Orice persoană are dreptul la viaţă, la sănătate, la integritate fizică şi psihică, la demnitate, la propria imagine, la respectarea vieţii private, precum şi alte asemenea drepturi recunoscute de lege. (2) Aceste drepturi nu sunt transmisibile.

Conform art. 60 NCC – Dreptul de a dispune de sine însuşi Persoana fizică are dreptul să dispună de sine însăşi, dacă nu încalcă drepturile şi libertăţile altora, ordinea publică sau bunele moravuri.

Conform art. 61 NCC – Garantarea drepturilor inerente fiinţei umane (1) Viaţa, sănătatea şi integritatea fizică şi psihică a oricărei persoane sunt garantate şi ocrotite în mod egal de lege. (2) Interesul şi binele fiinţei umane trebuie să primeze asupra interesului unic al societăţii sau al ştiinţei.

Și, desigur să nu uităm de Drepturile pacienților instituite prin Legea nr. 46/2003.

În art. 53 din Constituție se instituie că: Restrângerea exercițiului unor drepturi sau al unor libertăți (1) Exercițiul unor drepturi sau al unor libertăți poate fi restrâns numai prin lege și numai dacă se impune, după caz, pentru: apărarea securității naționale, a ordinii, a sănătății ori a moralei publice, a drepturilor și a libertăților cetățenilor; desfășurarea instrucției penale; prevenirea consecințelor unei calamități naturale, ale unui dezastru ori ale unui sinistru deosebit de grav. (2) Restrângerea poate fi dispusă numai dacă este necesară într-o societate democratică. Măsura trebuie să fie proporțională cu situația care a determinat-o, să fie aplicată în mod nediscriminatoriu și fără a aduce atingere existenței dreptului sau a libertății.

Din preambulul mai multor acte ale ministrului sănătății identificăm declararea unor stări de epidemie prin Ordin (a se vedea și art. 16 din Legea nr. 95/2006, republicată):

  • INSTRUCȚIUNE nr. 1.861 din 2 februarie 2024privind instituirea stării de alertă epidemiologică determinate de gripă, Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 101 din 2 februarie 2024: Văzând Referatul Direcției generale sănătate publică și programe de sănătate nr. AR 1.850 din 2.02.2024 și Adresa Institutului Național de Sănătate Publică nr. 209 din 1.02.2024,având în vedere art. 2 alin. (6) și art. 5 lit. i) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare,ministrul sănătății emite prezenta instrucțiune. Articolul 1 Având în vedere creșterea numărului de cazuri de îmbolnăvire prin gripă și depășirea mediei față de sezoanele anterioare, se instituie starea de alertă epidemiologică determinată de gripă.

  • ORDIN nr. 4.128 din 5 decembrie 2023 privind declararea epidemiei de rujeolă pe teritoriul României și aprobarea măsurilor de limitare a răspândirii epidemiei, Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 1096 din 5 decembrie 2023: Văzând Referatul de aprobare al Direcției generale sănătate publică și programe de sănătate nr. AR 22.315 din 5.12.2023,având în vedere prevederile:– art. 1 și art. 6 lit. a) din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic, republicată, cu modificările și completările ulterioare;– art. 1 alin. (2) din Ordinul ministrului sănătății nr. 3.494/2022 privind aprobarea Planului de acțiune pentru eliminarea rujeolei, rubeolei și de prevenire a infecției rubeolice congenitale/sindromului rubeolic congenital și a Instrucțiunii privind vaccinarea cu ROR în cadrul asistenței medicale primare;– art. 5 lit. d) și i), art. 6 lit. a) pct. 2 și art. 16 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările si completările ulterioare,ministrul sănătății emite următorul ordin: Articolul 1 Începând cu data prezentului ordin se declară epidemie de rujeolă la nivel național.

Acestea fiind doar câteva exemple!

În mai multe dosare au fost anulate stările de alertă instituite prin HG, un exemplu fiind dosarul nr. 8178/2/2021 prin care a fost anulată HG nr. 1242/2021, iar un altul în care a fost anulată HG nr. 1183/2021 (DEFINITIVE).

În toate sesizările formulate către CNCD acesta a susținut, de asemenea că măsurile ar fi fost justificate, că nu a fost constatată discriminarea.

După 5 ani de la declararea stării de urgență de către nulitatea absolută de la Cotroceni prin Decretul nr. 195/2020 (și prelungită prin Decretul nr. 240/2020), avem, în sfârșit, în dosarul nr. 1221/2/2024 confirmarea de către CNCD că în România nu a fost declarată oficial Pandemie de Covid – 19 și, ironic susțin aceștia că nu ar fi fost necesar un astfel de act admisnitrativ, ceea ce este de noaptea minții.

Ieri, 09.05.2025 (Ziua Victoriei Independenței României) Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării, la solicitarea Curții de Apel București, a depus note scrise.

În pagina 4 a încheierii din data de 28.02.2025: ”Curtea dispune emiterea unei adrese către pârâtul CNCD cu menţiunea de a comunica dacă în cuprinsul documentației administrative care a stat la baza emiterii deciziei care li s-a comunicat reclamanţilor și pe care aceştia o contestă, a existat și un înscris oficial de declarare a pandemiei pe teritoriul României.”

Redăm notele CNCD (ce urmează a le pune în format .pdf când o să fie scanate și anexate în dosarul electronic):

Adică: ”În România, pandemia de Covid – 19 NU A FOST ”DECLARATĂ”

printr-un singur act normativ specific,

ci A FOST RECUNOSCUTĂ ȘI GESTIONATĂ, …,

ÎN CONTEXTUL DECLARAȚIEI DE PANDEMIE LA NIVEL GLOBAL  DE CĂTRE ORGANIZAȚIA MONDIALĂ A SĂNĂTĂȚII …”

Pardon!

Adică, OMS dictează peste Constituția și Legea din România?

De când?

În ce temei?

Conform art. 1 alin. (5) din Constituție: În România, respectarea Constituției, a supremației sale și a legilor este obligatorie.

Și conform art. 1 NCC – Izvoarele dreptului civil (1) Sunt izvoare ale dreptului civil legea, uzanţele şi principiile generale ale dreptului. (2) În cazurile neprevăzute de lege se aplică uzanţele, iar în lipsa acestora, dispoziţiile legale privitoare la situaţii asemănătoare, iar când nu există asemenea dispoziţii, principiile generale ale dreptului. (3) În materiile reglementate prin lege, uzanţele se aplică numai în măsura în care legea trimite în mod expres la acestea. (4) Numai uzanţele conforme ordinii publice şi bunelor moravuri sunt recunoscute ca izvoare de drept. (5) Partea interesată trebuie să facă dovada existenţei şi a conţinutului uzanţelor. Uzanţele publicate în culegeri elaborate de către entităţile sau organismele autorizate în domeniu se prezumă că există, până la proba contrară. (6) În sensul prezentului cod, prin uzanţe se înţelege obiceiul (cutuma) şi uzurile profesionale.

De unde rezultă nu numai faptele penale ale unor funcționari, ci carențe grave ale celor 11 secretari de stat în interpretarea LEGII.

Iar din pagina 2 a documentului rezultă: ”… NU ERA NECESAR A FI DEPUS ÎN DOSARUL ADMINISTRATIV …

UN ÎNSCRIS OFICIAL DE DECLARARE A PANDEMIEI PE TERITORIUL ROMÂNIEI”

Pardon!

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Recent Posts

  • Uite pandemia, nu e pandemia căci NU A FOST NICIODATĂ DECLARATĂ
  • Încuviințare Executare Silită Ing Bank
  • Despre Statul Capturat și românii cenzurați!
  • Desființarea tuturor actelor de executare silită făcute de Ing Bank (prin intermediul BEJ)
  • Când te crezi mai presus de lege ești Bun de Plată

Recent Comments

  1. Consilier juridic Mr. (Rz.) dr. ing. Dan BĂZĂVAN pe Furăciune la MApN din soldele și pensiile militarilor
  2. Apachiței Mihai pe Furăciune la MApN din soldele și pensiile militarilor
  3. Din seria: Justiția ”La Mișto” sau condiționarea accesului la o instanță de judecată pe criterii medicale. ”porți mască, te judec”, ”nu porți mască, nu te judec” – Dan Băzăvan pe Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării o comite, DIN nou
  4. Dan Băzăvan pe Condiționarea accesului la justiție pe criterii medicale constituie Discriminare față de Mr. (Rz.) dr. ing. Dan Băzăvan și de Asociația Civică Stop Discriminării Cetățenilor. Ep. I
  5. Andrei Pătru pe Generalul de Carton Ondulat Ștergăroiu și Pixelul Albastru
© 2025 Dan Băzăvan | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme