Două frumoase reușite pentru Irinel – Cătălin BĂLĂUCĂ, membru al Asociației Civice Stop Discriminării Cetățenilor
Sistemul, format din funcționari obedienți, statul paralel, a instituit prin H.G. – uri clasificate SECRET modalitatea de salarizare a militarilor și polițiștilor, încălcând Legea.
Putem constata că se poate totuși obține declasificarea acestora, una din aceste reușite aparținând membrului Asociației cum anterior menționam.
Astfel sistemul ticălos prin metode prolixe, prin acte normative Nepublicate în Monitorul Oficial al României (art. 11 din Legea nr. 24/2000, republicată) a instituit modalitatea nefastă de calcul a soldelor și salariilor militarilor și polițiștilor, iar aceștia în poziția ghicelului, cu mici excepții au spus ”Am înțeles”!
Conform art. 11 (https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/21698) – (1) În vederea intrării lor în vigoare, legile și celelalte acte normative adoptate de Parlament, hotărârile și ordonanțele Guvernului, deciziile primului-ministru, actele normative ale autorităților administrative autonome, precum și ordinele, instrucțiunile și alte acte normative emise de conducătorii organelor administrației publice centrale de specialitate se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. (2) Nu sunt supuse regimului de publicare în Monitorul Oficial al României:a) deciziile primului-ministru clasificate, potrivit legii;b) actele normative clasificate, potrivit legii, precum și cele cu caracter individual, emise de autoritățile administrative autonome și de organele administrației publice centrale de specialitate. (3) Legile se publică imediat după promulgare, însoțite de actul prin care au fost promulgate. Celelalte acte cu caracter normativ, adoptate de Parlament, se publică sub semnătura președinților celor două Camere. (4) Ordonanțele și hotărârile Guvernului se publică numai după ce au fost semnate de primul-ministru și contrasemnate de miniștrii care au obligația să le pună în executare. (5) Celelalte acte normative se publică după ce au fost semnate de emitent.
Conform art. 6 din Legea nr. 153/2017 (https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/190446) – Principii Sistemul de salarizare reglementat prin prezenta lege are la bază următoarele principii: a) principiul legalității, în sensul că drepturile de natură salarială se stabilesc prin norme juridice de forța legii, cu excepția hotărârilor prevăzute la art. 11 alin. (1), conform principiilor enunțate de art. 120 din Constituția României, republicată, dar cu încadrare între limitele minime și maxime prevăzute prin prezenta lege; b) principiul nediscriminării, în sensul eliminării oricăror forme de discriminare și instituirii unui tratament egal cu privire la personalul din sectorul bugetar care prestează aceeași activitate și are aceeași vechime în muncă și în funcție; c) principiul egalității, prin asigurarea de salarii de bază egale pentru muncă cu valoare egală; d) principiul importanței sociale a muncii, în sensul că salarizarea personalului din sectorul bugetar se realizează în raport cu responsabilitatea, complexitatea, riscurile activității și nivelul studiilor; e) principiul stimulării personalului din sectorul bugetar, în contextul recunoașterii și recompensării performanțelor profesionale obținute, pe baza criteriilor stabilite potrivit legii și regulamentelor proprii; f) principiul ierarhizării, pe verticală, cât și pe orizontală, în cadrul aceluiași domeniu, în funcție de complexitatea și importanța activității desfășurate; g) principiul transparenței mecanismului de stabilire a drepturilor salariale, în sensul asigurării predictibilității salariale pentru personalul din sectorul bugetar; h) principiul sustenabilității financiare, în sensul stabilirii nivelului de salarizare pentru personalul bugetar, astfel încât să se asigure respectarea plafoanelor cheltuielilor de personal ale bugetului general consolidat, stabilite în condițiile legii; i) principiul publicității în sensul transparenței veniturilor de natură salarială, precum și a altor drepturi în bani și/sau în natură pentru toate funcțiile din sectorul bugetar.
Care mai este rostul Legii dacă sistemul vine și modifică / completează textele legale?
MApN ne comunica anul trecut printr-o adresă în executarea unei sentințe pronunțată de Tribunalul București, Secția a II – A Contencios administrativ și fiscal în dosarul nr. 18448/3/2020 că soldele (și implicit pensiile) militarilor din această structură au fost calculate în baza a 38 de Ordine de ministru clasificate Secret de Serviciu și a 3 H.G. – uri clasificate Secret, toate nepublicate în Monitorul Oficial, ceea ce atrage inexistența acestora față de Legea nr. 24/2000, republicată (ce urmează să o urcăm pe site într-un articol viitor).
Felicitări Bălăucă!
Putere de luptă în lupta cu Sistemul Ticălos!
Vom fi alături de tine în această luptă inegală!
|
Părţi
|
Şedinţe
|
|
Părţi
|
Şedinţe
|
Stima și respect pentru cei care se luptă cu autoritățile statului care sfidează legile țării!
Mulțumim! Am avut profesori buni