Banii Publici cheltuiți în mod nelegal de către Primăria Municipiului București și Consiliul General al Municipiului București
De ani de zile autoritățile publice susțin că nu sunt bani pentru una, pentru alta, că din cauza ”situației epidemiologice excepționale”, că e criză economică, război etc. și nu au mărit alocații de stat pentru copii, nu au mărit salarii (deși erau prevăzute de lege), nu au mărit pensii, ”au restrâns” cheltuielile, nu au făcut investiții, bla, bla, bla.
Dar dacă ține de ce nu?
Repetat am observat în instanțele judecătorești că Primăria Municipiului București (Municipiul București – Unitate Adminsitrativ Teritorială) vine cu primarul Nicușor Dan în frunte, un pseudo – consilier juridic și unul sau doi avocați (în condițiile în care atât Primăria cât și Consiliul General al Municipiului București au angajați căruțe de pseudo – consilieri juridici, tot pe bani publici).
Trebuie să menționez că nu este singura unitate administrativ teritorială care aruncă bani pe avocați fiind de menționat și Spitalul Clinic ”Sfânta Maria” din București, Ministerul Educației și Cercetării, Sectoarele 1-4 UAT ale Municipiului București și multe alte autorități, deși este prevăzut în legislație că nu pot face asta și aici este de menționat OUG nr. 26/2012 privind unele măsuri de reducere a cheltuielilor publice și întărirea disciplinei financiare și de modificare și completare a unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial nr. 392 din 12.06.2012 (https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/138742).
Conform art. I alin. (1) din Ordonanța anterior menționată – Autoritățile și instituțiile publice ale administrației publice centrale și locale, indiferent de modul de finanțare și subordonare, societățile naționale, companiile naționale și societățile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum și regiile autonome care au în structura organizatorică personal propriu de specialitate juridică nu pot achiziționa servicii juridice de consultanță, de asistență și/sau de reprezentare.
Conform art. I alin. (2) lit. a) – b) – În situații temeinic justificate, în care activitățile juridice de consultanță, de asistență și/sau de reprezentare, necesare autorităților și instituțiilor publice prevăzute la alin. (1), nu se pot asigura de către personalul de specialitate juridică angajat în aceste entități, pot fi achiziționate servicii de această natură, în condițiile legii, numai cu aprobarea:a) ordonatorilor principali de credite pentru autoritățile și instituțiile publice ale administrației publice centrale;b) consiliilor locale, consiliilor județene sau Consiliului General al Municipiului București, după caz, pentru autoritățile și instituțiile publice ale administrației publice locale.
Cum se poate observa sunt încălcate toate textele legale (să nu spunem bunul simț), aceștia având impresia că se află pe propria moșie.
Astfel am adresat o solicitare de informații de interes public în baza Legii nr. 544/2001 și a art. 31 din Constituția României prin care solicitam Primăriei Municipiului București, dar și Consiliului General al Municipiului București să-mi comunice, printre altele lista cu consilierii juridici și tabloul pe care aceștia sunt înregistrați în condițiile Legii nr. 514/2003, astfel putând constata nelegalitatea / ilegalitatea contractelor de reprezentare avocațială, pe bani publici.
Redăm această listă mai jos:
adresa 121489 PMB Pseudo consilieri
”Înregistrată la Primăria Municipiului Bucureşti cu nr. 131084/13.09.2022 și nr. 133730/16.09.2022 și la Direcţia Asistenţă Tehnică şi Juridică cu nr. 131084-876/14.09.2022 și solicitării având conținut identic, înregistrată la Primăria Municipiului Bucureşti cu nr. 133730/16.09.2022 și la Direcţia Asistenţă Tehnică şi Juridică cu nr. 133730-897L/19.09.2022, formulată în baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, vă comunicăm răspunsurile primite din partea direcțiilor din cadrul aparatului de specialitate al Primăriei Municipiului Bucrești.” și astfel vă redăm și lista cu casele de avocatură dar și cu sumele plătite de Consiliul General al Municipiului București pentru reprezentare avocațială, sumele fiind de peste 13.000.000 lei / an, adică de peste 2.600.000 euro / an, astfel:
pentru anul 2020: peste 13.000.000 lei (peste 2.600.000 euro);
pentru anul 2021: peste 13.000.000 lei (pete 2.600.000 euro);
iar până la 31.08.2022: peste 14.000.000 lei (adică peste 2.800.000 euro).
Mai jos redăm și parte din comunicarea de informații de interes public:
document
Toate aceste cheltuieli la Primăria lui Nicușor care a tăiat mai multe ajutoare, printre care și transportul pentru elevi, care uită de apa caldă și de căldura bucureștenilor și care instituie 10 lei / oră pentru parcare autoturisme proprietate personală (cu abonament pentru zona 0 de aproximativ 1800 lei / lună).
De asta le trebuie bani, Să plătească Avocații?
Alo!
Curtea de Conturi a României Doarme?
Ne sesizăm și noi puțin?
Justificăm banii publici într-un fel?
BIBLIOGRAFIE:
[1] OUG nr. 26/2012 privind unele măsuri de reducere a cheltuielilor publice și întărirea disciplinei financiare și de modificare și completare a unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial nr. 392 din 12.06.2012
3 thoughts on “Banii Publici cheltuiți în mod nelegal de către Primăria Municipiului București și Consiliul General al Municipiului București”