Fuga de responsabilitate A ȘCOLII (a profesorului)! La plăcinte înainte, la muncă, … mai la pas
De noaptea minții!
Când spun că prostia cucerește România, spun bine ce spun!
Lucrurile sunt deraiate total de la Statul de Drept.
Deși în Constituție se instituie că învățământul este gratuit și obligatoriu, fără a rezulta vreo condiționare, constat, încă odată, că profesorii își depășesc cu mult atribuțiile și fac incursiune în alte domenii decât cele de abilitare, ceea ce poate constitui infracțiune față de art. 348 NCP.
Conform art 32 din Constituție – Dreptul la învățătură (1) Dreptul la învățătura este asigurat prin învățământul general obligatoriu, prin învățământul liceal și prin cel profesional, prin învățământul superior, precum și prin alte forme de instrucție și de perfecționare. (2) Învățământul de toate gradele se desfășoară în limba română. În condițiile legii, învățământul se poate desfășura și într-o limbă de circulație internațională. (3) Dreptul persoanelor aparținând minorităților naționale de a învăța limba lor maternă și dreptul de a putea fi instruite în această limbă sunt garantate; modalitățile de exercitare a acestor drepturi se stabilesc prin lege. (4) Învățământul de stat este gratuit, potrivit legii. Statul acordă burse sociale de studii copiilor și tinerilor proveniți din familii defavorizate și celor institutionalizați, în condițiile legii. (5) Învățământul de toate gradele se desfășoară în unități de stat, particulare și confesionale, în condițiile legii. (6) Autonomia universitară este garantată. (7) Statul asigură libertatea învățământului religios, potrivit cerințelor specifice fiecărui cult. În școlile de stat, învățământul religios este organizat și garantat prin lege.
Textul constituțional anterior menționat nu condiționează accesul la învățământ sau excursie de vreun acord sau contract etc., în caz contrar identificând fapte de discriminare, pe lângă FUGA de RĂSPUNDERE A ȘCOLII (CADULUI DIDACTIC).
Zilele trecute îmi dă fiul meu o hârtie de la școală, numită pompos ”Aocordul părinților / tutorelui legal de participare a copilului la excursie / tabără / expediție …Acord pentru mers la …”.
Desigur la întrebarea pusă profesoarei, care ar fi temeiul de drept aceasta a răspuns, sec Legea.
Care Lege cucoană?
Care lege băi profesorii lui Pește prăjit?
Mai jos regăsiți documentul (la care o să comentez punctual):
Chiar de la început observăm ”Anexa nr. 1”, și întrebăm: Anexă la ce?
Ce are în față acest acord?
Observăm că nu îmbracă nici forma ad validitatem a unui act, nu număr de înregistrare, nu autoritate, absolut nimic care să îi dea o formă validă acestuia, ci doar culegere de date cu caracter personal și obligații ale părintelui (NICIUNA DIN PARTEA ȘCOLII).
În trecut am mai publicat și
https://danbazavan.ro/2023/05/13/nu-furnizati-date-cu-caracter-personal-nimanui/
https://danbazavan.ro/2023/04/30/drepturile-fundamentale-ale-persoanelor-vizate-nu-pot-tranzactionate-sau-limitate/
Fără a ignora faptul că nu avem completate rubricile Destinație, programul în concret și alte detalii, la,
lit a) avem: ”Menționez că regimul medical permanent sau temporar al copilului meu, inclusiv regimul de dietă, cel de medicație și / sau necesitatea utilizării aparatelor auditive sau vizuale este: ….”
acestea sunt date cu caracter personal, medicale, confidențiale ce nu fac decât raportul EXCLUSIV MEDIC – PACIENT și atât și nu altceva,
pe de o parte,
pe de altă parte,
am arătat acum ceva timp că Ministerul Educației a fost sancționat contravențional pentru încăclarea Regulamentului GDPR nr. 679/2016 și anume pentru faptul că școlile nu sunt operatori de date cu caracter personal, iar datele de la înscrierea unui copil în școală nu pot fi folosite decât în scopul înscrierii, ȘI DOAR ATÂT.
Deci avem incursiune în autoritatea părintească (art. 483 și urm. NCC), avem incursiune în viața privată, în viața de familie, încălcarea datelor cu caracter personal și multe altele (să nu vorbim de ieșiri ale elevului în acea localitate), dar să nu uităm de MATE instituit prin ordine de ministru, atribuții pe care profesorii cu onor și le-au însușit făcând incursiune în alte domenii decât cele de abilitare, adică fiind în ipoteza infracțiunii prevăzută de art. 348 NCP, exercitarea unei profesii fără drept, și nu numai putând fi chiar în ipoteza unui abuz (art. 297 NCP).
Conform art. 297 NCP – Abuzul în serviciu (1) Fapta funcționarului public care, în exercitarea atribuțiilor de serviciu, nu îndeplinește un act sau îl îndeplinește în mod defectuos și prin aceasta cauzează o pagubă ori o vătămare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice se pedepsește cu închisoarea de la 2 la 7 ani și interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcție publică.*) Notă
Prin DECIZIA CURȚII CONSTITUȚIONALE nr. 405 din 15 iunie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 517 din 8 iulie 2016, s-a admis excepția de neconstituționalitate cu privire la dispozițiile art. 297 alin. (1) din Codul penal, constanându-se ca acestea sunt constituționale în măsura în care prin sintagma „îndeplinește în mod defectuos” din cuprinsul acestora se înțelege „îndeplinește prin încălcarea legii”.
Conform art. 147 alin. (1) din CONSTITUȚIA ROMÂNIEI republicată în MONITORUL OFICIAL nr. 767 din 31 octombrie 2003 dispozițiile din legile și ordonanțele în vigoare, precum și cele din regulamente, constatate ca fiind neconstituționale, își încetează efectele juridice la 45 de zile de la publicarea deciziei Curții Constituționale dacă, în acest interval, Parlamentul sau Guvernul, după caz, nu pun de acord prevederile neconstituționale cu dispozițiile Constituției. Pe durata acestui termen, dispozițiile constatate ca fiind neconstituționale sunt suspendate de drept.
În concluzie, în intervalul 8 iulie 2016-21 august 2016, dispozițiile invocate mai sus au fost suspendate de drept, în măsura în care prin sintagma „îndeplinește în mod defectuos” din cuprinsul acestora nu s-a înțeles „îndeplinește prin încălcarea legii”, încetându-și efectele juridice, în data de 22 august 2016, în măsura în care prin sintagma „îndeplinește în mod defectuos” din cuprinsul acestora nu s-a înțeles „îndeplinește prin încălcarea legii”, iar legiuitorul nu a intervenit pentru modificarea prevederilor atacate. (2) Cu aceeași pedeapsă se sancționează și fapta funcționarului public care, în exercitarea atribuțiilor de serviciu, îngrădește exercitarea unui drept al unei persoane ori creează pentru aceasta o situație de inferioritate pe temei de rasă, naționalitate, origine etnică, limbă, religie, sex, orientare sexuală, apartenență politică, avere, vârstă, dizabilitate, boală cronică necontagioasă sau infecție HIV/SIDA.
Conform art. 348 NCP – Exercitarea fără drept a unei profesii sau activități Exercitarea, fără drept, a unei profesii sau activități pentru care legea cere autorizație ori exercitarea acestora în alte condiții decât cele legale, dacă legea specială prevede că săvârșirea unor astfel de fapte se sancționează potrivit legii penale, se pedepsește cu închisoare de la 3 luni la un an sau cu amendă.
Desigur, și asta nu e tot, căci vine pagina 2:
lit. b): ”Sunt de acord ca, în cazul unei urgențe medicale, cadrul didactic însoțitor să mă înștiințeze imediat și să ia toate măsurile necesare pentru asigurarea condițiilor medicale optime …”
Cum vine asta? Cadrul didactic nu acordă primul ajutor decât dacă își dă acordul părintele?
Și dacă nu, cadrul didactic nu anunță părintele?
Ce măsuri necesare să ia pentru asigurarea condițiilor medicale optime?
Este cadrul didactic MEDIC?
Poate el să asigure TOATE MĂSURILE NECESARE pentru asigurarea condițiilor medicale optime?
Nu cumva asta este de ”Noaptea minții”?
lit. c): ”Accept că organizatorul poate modifica aspectele legate de transport, cazare și alte servicii în funcție de schimbările obiective survenite. Înțeleg că voi fi informat asupra acestor modificări …”
Păi să ne prindem și noi: Nu este școala organizatorul?
Ce modifică ruta?
Îi duce în Afganistan, că așa ar rezulta, printre altele că pot pleca unde vrea organizatorul?
Adică poate să meargă cu copii și la mare, la munte, peste hotare etc.?
Cine este organizatorul?
Și cum să modifici aspectele legate de transport?
Să meargă și pe jos că s-a terminat motorina?
În ce sens?
De ce?
Sau de cazare și alte servicii?
Care servicii?
În funcție de ce?
Care sunt schimbările obiective?
Nu este vag?
Și trebuie să înțeleg că voi fi informat asupra acestora?
Păi nu cumva școala era obligată să ne informeze pe presupusa plandemie că face triaj epidemilogic și în ce temei de drept?
Păi, pardon a făcut triaj epidemiolgic ILEGAL, căci nu a existat niciodată vreun temei de drept de nivel Lege.
ca o paranteză.
lit. d): ”Sunt de acord că ȘOCALA NU POATE FI RESPONSABILĂ PENTRU ACȚIUNILE OPERATORULUI DE TRANSPORT sau de turism care își oferă serviciile pentru aceaastă excursie / tabără / expediție …”
Păi cine încheie contractul cu firma de transport / turism, Mama, nu școala?
Păi cum se pune problema ȘCOALA NU ESTE RESPONSABILĂ PENTRU NIMIC, adică, ca la bulgari cu elevul ce a murit acum ceva timp, părinții sunt organizatorii, părinții sunt de vină, prinde orbul scoate-i ochii. Pe BUNE?
Și de ce este responsabilă școala?
De ce este responsabil profesorul?
De nimic?
Doar să încaseze cașcavalul?
Adică părintele este vinovat dacă se întâmplă ceva cu elevul că el a semnat și școala scapă ”basma curată”.
Nebunie!
lit. e): ”În caz de urgență, pot fi găsit la următoarele numere de telefon …”
Adică încă o colectare de date cu caracter personal.
și ultima frază: ”Sunt de acord ca propriul meu copil să participe la acestă excursie / tabără / expediție și, în situația nerespectării regulamentului, acesta poate fi sancționat conform regulamentului de organizare și funcționare al unității de învățământ”
Și avem niște dubii cu privire la: ”… în situați nerespăctării regulamentului …”.
Care regulament? Nu este niciun regulament anexat la prezentul acord, al operatorului de turism, al zonei de cazare, al școlii (care oricum nu a fost pus în transparență decizională, și clar o să răspundă disciplinar, material și / sau penal cineva pentru asta, în curând, nu a fost prezentat și nici asumat de părinți – eu nu îl cunosc) și de ce să fie sancționat elevul direct?
Păi dacă se întâmplă ceva, ELEVUL ESTE DE VINĂ?
S-a stabilit și că semnatarul prezentului acord și-a asumat aceste aspecte, deci implicit vinovăția elevului?
Bă ești prost? Bă ești nebun?
Și ca de final, să nu uităm să spunem că acest acord nu are niciun temei, că orice acord (contract) se supune dezbaterii părților interesate, se negociază și dacă se pun de acord, se semnează și nu altfel, se indică chiar temeiul de drept, ceea ce lipsește cu desăvârșire.
Și înainte de încheiere sunt de indicat și dispozițiile art. 71 NCC – Dreptul la viața privată(1) Orice persoană are dreptul la respectarea vieții sale private.(2) Nimeni nu poate fi supus vreunor imixtiuni în viața intimă, personală sau de familie, nici în domiciliul, reședința sau corespondența sa, fără consimțământul său ori fără respectarea limitelor prevăzute la art. 75.(3) Este, de asemenea, interzisă utilizarea, în orice mod, a corespondenței, manuscriselor sau a altor documente personale, precum și a informațiilor din viața privată a unei persoane, fără acordul acesteia ori fără respectarea limitelor prevăzute la art. 75.
art. 72 NCC – Dreptul la demnitate (1) Orice persoană are dreptul la respectarea demnității sale. (2) Este interzisă orice atingere adusă onoarei și reputației unei persoane, fără consimțământul acesteia ori fără respectarea limitelor prevăzute la art. 75.
art. 77 NCC – Prelucrarea datelor personale Orice prelucrare a datelor cu caracter personal, prin mijloace automate sau neautomate, se poate face numai în cazurile și condițiile prevăzute de legea specială.
Autoritatea părintească se exercită de ambii părinți în mod egal și indicăm și art. 483 NCC – Autoritatea părintească (1) Autoritatea părintească este ansamblul de drepturi și îndatoriri care privesc atât persoana, cât și bunurile copilului și aparțin în mod egal ambilor părinți. (2) Părinții exercită autoritatea părintească numai în interesul superior al copilului, cu respectul datorat persoanei acestuia, și îl asociază pe copil la toate deciziile care îl privesc, ținând cont de vârsta și de gradul său de maturitate. (3) Ambii părinți răspund pentru creșterea copiilor lor minori.
Conform art. 1166 NCC – Noțiune Contractul este acordul de voințe dintre două sau mai multe persoane cu intenția de a constitui, modifica sau stinge un raport juridic.
Conform art. 1178 NCC – Libertatea formei Contractul se încheie prin simplul acord de voințe al părților dacă legea nu impune o anumită formalitate pentru încheierea sa valabilă.
Conform art. 1179 NCC – Condițiile esențiale pentru validitatea contractului (1) Condițiile esențiale pentru validitatea unui contract sunt: 1. capacitatea de a contracta; 2. consimțământul părților; 3. un obiect determinat și licit;4. o cauză licită și morală. (2) În măsura în care legea prevede o anumită formă a contractului, aceasta trebuie respectată, sub sancțiunea prevăzută de dispozițiile legale aplicabile.
Conform art. 1182 alin. (1) – (2) NCC – Încheierea contractului (1) Contractul se încheie prin negocierea lui de către părți sau prin acceptarea fără rezerve a unei oferte de a contracta. (2) Este suficient ca părțile să se pună de acord asupra elementelor esențiale ale contractului, chiar dacă lasă unele elemente secundare spre a fi convenite ulterior ori încredințează determinarea acestora unei alte persoane.
Conform art. 1206 NCC – Cazuri (1) Consimțământul este viciat când este dat din eroare, surprins prin dol sau smuls prin violență. (2) De asemenea, consimțământul este viciat în caz de leziune.
Conform art. 1270 NCC – Forța obligatorie (1) Contractul valabil încheiat are putere de lege între părțile contractante. (2) Contractul se modifică sau încetează numai prin acordul părților ori din cauze autorizate de lege.
Cum rezultă din preambulul Regulamentului UE GDPR nr. 679/2016, la pct. 32
… Consimțământul ar trebui să vizeze toate activitățile de prelucrare efectuate în același scop sau în aceleași scopuri. Dacă prelucrarea datelor se face în mai multe scopuri, consimțământul ar trebui dat pentru toate scopurile prelucrării. În cazul în care consimțământul persoanei vizate trebuie acordat în urma unei cereri transmise pe cale electronică, cererea respectivă trebuie să fie clară și concisă și să nu perturbe în mod inutil utilizarea serviciului pentru care se acordă consimțământul.
NU SEMNEZ asemenea INEPȚII!
Bună ziua, Dl. Băzăvan!
Sunt părintele unui minor ce face plângeri continuu către Insoectorat/școală/minister motivat de faptul ca se fumează în incinta unității de învățământ, aspect interzis complet de către legislația în vigoare.
Din nenumăratele sesizări, conducerea Liceului mi-a comunicat ca nu îmi pot oferi numele profesorilor de servici ce erau responsabili, conform fisei postului, cu supravegherea unității de învățământ întrucât acestea ar fi date cu caracter personal și încalcă prevederile regulamentului european în ceea ce privește GDPR.
Motivul pt care am solicitat numele este dat de faptul ca nu se ia nicio masura în acest sens și doresc sa le fac plângeri penale pt abuz în serviciu acestor funcționari publici.
👍