Încă o dovadă a DEGRADĂRII sitemului de învățământ
Vă spuneam în mai multe live – uri cum l-a depunctat pe fiul meu la școală (deși nu mă interesează calificitativele pentru că acestea sunt subiective și nu reflectă realitatea) și atunci când i-am pus Dicționarul Explicativ al Limbii Române la ședința cu părinții pe catedră ceilalți 16 părinți au făcut scut în jurul învățătoarei.
Dar așa se înâmplă mai tot timpul în România în ultima perioadă. Cei care au dreptate se lovesc de analfabetismul funcțional, căci atât rezultatele de la testele PISA arată un analfabetism funcțional de 50 %, iar INS de 89 %.
https://www.edupedu.ro/analfabetismul-functional-din-romania-depaseste-50-si-aceasta-nu-este-cea-mai-mare-problema-a-sistemului-educational-din-romania-cercetatorul-dacian-dolean/
https://www.libertatea.ro/stiri/analfabetismul-functional-in-romania-a-urcat-la-42-ministerul-educatiei-introduce-o-noua-testare-4127454
https://stirileprotv.ro/educatie/rezultate-pisa-2023-romania-penultimul-loc-din-ue-aproape-jumatate-dintre-elevii-romani-sunt-analfabeti-functional.html
E clar că avem o problemă, și sistemul de învățământ al lui KWI este unul EȘUAT, avem o României NeEducată, căci nu-i așa, asta s-a vrut.
Un cetățean inteligent, pregătit este un real pericol pentru un Guwern de Nulități.
Din păcate observăm că acest sistem de învățământ Eșuat tinde spre o realitate dureroasă, aceea de a scoate mai mulți imbecili și nu valori, cum ar fi normal.
La una din dictări fiul meu a scris:
”Într-o zi a venit primăvara dintr-odată.”
Iar învățătorul a corectat și l-a depunctat, cum rezultă din imaginea de mai sus, ceea ce arată slaba pregătire a acesteia și dovedește ceea ce susțineam.
În altă situație, la fel l-a depunctat când a scris magic = fermecat, adăugând (ă) magică = fermecată, fără a înțelege ceea ce a vrut acest învățător să spună. De ce nu a fost corect ceea ce a scris elevul?
În altă situație, la fel l-a depunctat:
”E iarnă. Ion a ieșit cu sania lui. Acolo i-a văzut pe prietenii lui, Paul și Ana. Cei doi copii se dădeau cu sania pe deal.”, ”corectând” ce era de fapt corect.
Desigur, te întrebi uneori, în asemenea situații dacă școala din anii 80-90 avea o problemă sau cea de astăzi?
Te apuci să studiezi, verifici și, în final ce să vezi aveam dreptate.
Copilul a scris CORECT, iar problema o avea învățătorul, plătit din bani publici, căruia îi recomandăm cu căldură (așa cum am făcut-o și în față) să plece la pensie, să se apuce de altceva căci este un plictisit pe bani public (la fel ca întreaga conducere a școlii, Inspectoraul Școlar al Municipiului București, ministrul/SINISTRUL educației etc.).
Eu pot înțelege că se poate greși, dar să încerci să tai aripile cuiva care chiar a scris corect, să zdruncini încrederea elevului denotă proastă pregătire a profesoului (chiar o rea-credință), deci analfabetism funcțional.
Nu ne-am lăsat și am adresat și o scrisoare Academiei Române, de la care am primit un răspuns pertinent, concludent și fără niciun dubiu de interpretare, într-un timp foarte scurt.
Mii de mulțumiri Academiei Române!
Anexăm răspunsul:
Așa cum i-am spus și fiului meu: Gândiți că nu doare!
Dacă ai dreptate, mergi până în pânzele albe, dovedește, argumentează logico – juridic și nu te abate de la drumul tău, indiferent câte piedici și obstacole întâlnești.
Este înfiorător cum se dă cu barda în limba română, limbă intrată în patrimoniul ENESCO, de altfel. Începând cu DOOM 3, miniștrii educației care vorbesc orice, dar nu limbă literară, media etc., fiecare pune o picătură în stâlcirea moștenirii noastre sacre!
Este impardonabil sa greșești la corectarea unei.lucrari. Da,sa greșești este omenește, dar nu în acest context. Dacă nu ești.pregatit suficient ca să corectezi, n-o faci( ca nu ești în stare!) Ai dubii, verifica de 1000 de ori dar n-ai voie sa greșești în corectare. Punct ! Copilul.ala va avea pe veci un handicap: va lua de bună prostia ta , ca doar menirea t-e sa-l înveți!
Toate greșelile care invatatorul le-a depunctat au fost corect scrise de elev, n-avea nici un motiv să facă asta!
Dintr-odată așa se scrie, și fel cu cuvântul magic, care este corect explicat!
Ținând cont de situația din zilele noastre! Au apărut atât de multe cuvinte care nu își au rostul lor în limba română, dar pentru că generațiile viitoare mereu se vor schimba, evident că limba română, își cam pierde din „farmec”.
Superb și… supărător de adevărat!
Utilizarea prezentului într-un context în care toate acțiunile sunt la timpuri trecute, îi denaturează coerența.
„Cei doi copii se dădeau cu sania”, după umila mea părere este singura formă acceptată (imperfect) în acest context.