Skip to content

Dan Băzăvan

www.danbazavan.ro

Menu
  • Adunări publice Legal declarate 02.04.2024 (11-13) Primarii la raport
  • Armata lui Cai de Lemn (Ministerul Apărării Naționale) cu generali de carton ondulat (nulități pe bani publici) și comandanți lingăi
  • Despre
Menu

Două frumoase reușite pentru Irinel – Cătălin BĂLĂUCĂ, membru al Asociației Civice Stop Discriminării Cetățenilor

Posted on octombrie 5, 2022octombrie 5, 2022 by Consilier juridic Mr. (Rz.) dr. ing. Dan BĂZĂVAN

Două frumoase reușite pentru Irinel – Cătălin BĂLĂUCĂ, membru al Asociației Civice Stop Discriminării Cetățenilor

      Sistemul, format din funcționari obedienți, statul paralel, a instituit prin H.G. – uri clasificate SECRET modalitatea de salarizare a militarilor și polițiștilor, încălcând Legea.

Putem constata că se poate totuși obține declasificarea acestora, una din aceste reușite aparținând membrului Asociației cum anterior menționam.

Astfel sistemul ticălos prin metode prolixe, prin acte normative Nepublicate în Monitorul Oficial al României (art. 11 din Legea nr. 24/2000, republicată) a instituit modalitatea nefastă de calcul a soldelor și salariilor militarilor și polițiștilor, iar aceștia în poziția ghicelului, cu mici excepții au spus ”Am înțeles”!

Conform art. 11 (https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/21698) – (1) În vederea intrării lor în vigoare, legile și celelalte acte normative adoptate de Parlament, hotărârile și ordonanțele Guvernului, deciziile primului-ministru, actele normative ale autorităților administrative autonome, precum și ordinele, instrucțiunile și alte acte normative emise de conducătorii organelor administrației publice centrale de specialitate se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. (2) Nu sunt supuse regimului de publicare în Monitorul Oficial al României:a) deciziile primului-ministru clasificate, potrivit legii;b) actele normative clasificate, potrivit legii, precum și cele cu caracter individual, emise de autoritățile administrative autonome și de organele administrației publice centrale de specialitate. (3) Legile se publică imediat după promulgare, însoțite de actul prin care au fost promulgate. Celelalte acte cu caracter normativ, adoptate de Parlament, se publică sub semnătura președinților celor două Camere. (4) Ordonanțele și hotărârile Guvernului se publică numai după ce au fost semnate de primul-ministru și contrasemnate de miniștrii care au obligația să le pună în executare. (5) Celelalte acte normative se publică după ce au fost semnate de emitent.

Conform art. 6 din Legea nr. 153/2017 (https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/190446) – Principii Sistemul de salarizare reglementat prin prezenta lege are la bază următoarele principii: a) principiul legalității, în sensul că drepturile de natură salarială se stabilesc prin norme juridice de forța legii, cu excepția hotărârilor prevăzute la art. 11 alin. (1), conform principiilor enunțate de art. 120 din Constituția României, republicată, dar cu încadrare între limitele minime și maxime prevăzute prin prezenta lege; b) principiul nediscriminării, în sensul eliminării oricăror forme de discriminare și instituirii unui tratament egal cu privire la personalul din sectorul bugetar care prestează aceeași activitate și are aceeași vechime în muncă și în funcție; c) principiul egalității, prin asigurarea de salarii de bază egale pentru muncă cu valoare egală; d) principiul importanței sociale a muncii, în sensul că salarizarea personalului din sectorul bugetar se realizează în raport cu responsabilitatea, complexitatea, riscurile activității și nivelul studiilor; e) principiul stimulării personalului din sectorul bugetar, în contextul recunoașterii și recompensării performanțelor profesionale obținute, pe baza criteriilor stabilite potrivit legii și regulamentelor proprii; f) principiul ierarhizării, pe verticală, cât și pe orizontală, în cadrul aceluiași domeniu, în funcție de complexitatea și importanța activității desfășurate; g) principiul transparenței mecanismului de stabilire a drepturilor salariale, în sensul asigurării predictibilității salariale pentru personalul din sectorul bugetar; h) principiul sustenabilității financiare, în sensul stabilirii nivelului de salarizare pentru personalul bugetar, astfel încât să se asigure respectarea plafoanelor cheltuielilor de personal ale bugetului general consolidat, stabilite în condițiile legii; i) principiul publicității în sensul transparenței veniturilor de natură salarială, precum și a altor drepturi în bani și/sau în natură pentru toate funcțiile din sectorul bugetar.

Care mai este rostul Legii dacă sistemul vine și modifică / completează textele legale?

MApN ne comunica anul trecut printr-o adresă în executarea unei sentințe pronunțată de Tribunalul București, Secția a II – A Contencios administrativ și fiscal în dosarul nr. 18448/3/2020 că soldele (și implicit pensiile) militarilor din această structură au fost calculate în baza a 38 de Ordine de ministru clasificate Secret de Serviciu și a 3 H.G. – uri clasificate Secret, toate nepublicate în Monitorul Oficial, ceea ce atrage inexistența acestora față de Legea nr. 24/2000, republicată (ce urmează să o urcăm pe site într-un articol viitor).

Felicitări Bălăucă!

Putere de luptă în lupta cu Sistemul Ticălos!

Vom fi alături de tine în această luptă inegală!

Nr. unic (nr. format vechi) : 6773/2/2021
Data inregistrarii 19.10.2021
Data ultimei modificari: 05.10.2022
Sectie: Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal
Materie: Contencios administrativ şi fiscal
Obiect: anulare acte administrativ cu caracter normativ hg 0610/23.08.2017
Stadiu procesual: Fond

Părţi

Nume Calitate parte
BĂLĂUCĂ CĂTĂLIN IRINEL Reclamant
GUVERNUL ROMÂNIEI Reclamant
CONSILIUL NAŢIONAL PENTRU COMBATEREA DISCRIMINĂRII- Pârât
MINISTERUL AFACERILOR INTERNE Intervenient în numele altei persoane

Şedinţe

03.10.2022
Ora estimata: 09:00
Complet: 8-Completul 17 fond
Tip solutie: Alte soluţii
Solutia pe scurt: Respinge cererea de introducere in cauza a altor persoane. Respinge excepţia nulitatii acţiunii ca neintemeiata. Admite in parte excepţia lipsei calitatii procesuale active invocată in cauza, cu privire la actiunea avand ca obiect Anexa 1 si respectiv Anexele 3-6 ale HG 0610/2017 si respinge acţiunea formulata cu privire la aceste anexe ca fiind formulata de o persoană care nu are calitate procesuala activa in cauza. Admite in parte excepţia lipsei de interes invocată in cauza, cu privire la actiunea avand ca obiect art. 1 integral si partial art. 2-3, art. 5 ale HG 0610/2017 si la Anexa 2 la aceasta, si anume in partea care excede textelor prin care se reglementează regulile de reconstrucţie salariala si modul de stabilire a soldelor/salariilor de funcţie si coeficienţilor acestora in cadrul Ministerului Afacerilor Interne si respinge acţiunea formulata cu privire la aceste texte ca fiind formulata de o persoană care nu justifică un interes procesual in cauza. Respinge excepţia inadmisibilitatii acţiunii. Admite in parte actiunea precizata Anuleaza integral operatiunea de clasificare a art. 4 si anuleaza partial operatiunea de clasificare a art. 2-3, a art. 5 din HG 0610/2017 si a Anexei 2 la această hotarare, si anume in ce priveşte textele legale prin care se reglementează regulile de reconstrucţie salariala si se stabilesc soldele de funcţie / salariile de funcţie si coeficienţii acestora pentru personalul militar in activitate, politistii si preoţii militari din Ministerul Afacerilor Interne. Obliga paratul si intervenientul sa declasifice integral prevederile art. 4 si sa declasifice partial prevederile art. 2-3, art. 5 din HG 0610/2017 si ale Anexei 2 la această hotarare, si anume in priveşte textele legale prin care se reglementează regulile de reconstrucţie salariala si se stabilesc soldele de funcţie / salariile de funcţie si coeficienţii acestora pentru personalul militar in activitate, politistii si preoţii militari din Ministerul Afacerilor Interne. Constata ca prevederile art. 4 integral si partial prevederile art. 2-3, art. 5 din HG 0610/2017 si Anexa 2 la această hotarare, si anume in priveşte textele legale prin care se reglementează regulile de reconstrucţie salariala si se stabilesc soldele de funcţie / salariile de funcţie si coeficienţii acestora pentru personalul militar in activitate, politistii si preoţii militari din Ministerul Afacerilor Interne sunt inexistente si, in consecinta, inopozabile partilor. Respinge in rest actiunea ca neintemeiata. Admite cererea de intervenţie accesorie in parte, in masura respingerii acţiunii. Cu recurs in termen de 15 zile de la comunicare, recursul urmând a se depune la Curtea de Apel Bucuresti. Pronuntata potrivit art. 396 al.2 C.p.c, azi, 03.10.2022.
Document: Hotarâre  1565/2022  03.10.2022

 

Nr. unic (nr. format vechi) : 326/3/2022
Data inregistrarii 07.01.2022
Data ultimei modificari: 03.10.2022
Sectie: Secţia a II-a Contencios Administrativ şi Fiscal
Materie: Contencios administrativ şi fiscal
Obiect: comunicare informaţii de interes public (Legea Nr.544/2001) email
Stadiu procesual: Fond

Părţi

Nume Calitate parte
BĂLĂUCĂ CĂTĂLIN IRINEL Reclamant
MINISTERUL AFACERILOR INTERNE Pârât
INSPECTORATUL GENERAL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ Pârât

Şedinţe

30.09.2022
Ora estimata: 09:00
Complet: C19 Fond-CA
Tip solutie: Admite in parte cererea
Solutia pe scurt: Admite în parte acţiunea. Obligă pârâţii să comunice reclamantei informaţiile solicitate acestuia prin cererea din data de 16.11.2021. Respinge celelalte capete de cerere ca neîntemeiate. Cu recurs în 15 zile de la comunicare, ce se depune la Tribunalul Bucureşti – Secţia a II a de Contencios Administrativ şi Fiscal. Pronunţată azi, 30.09.2021, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor, potrivit art. 402 C. Proc. civ., astfel cum a fost acesta modificat de Legea nr. 310/2018.
Document: Hotarâre  4704/2022  30.09.2022

2 thoughts on “Două frumoase reușite pentru Irinel – Cătălin BĂLĂUCĂ, membru al Asociației Civice Stop Discriminării Cetățenilor”

  1. Sima Marin spune:
    octombrie 6, 2022 la 3:34 am

    Stima și respect pentru cei care se luptă cu autoritățile statului care sfidează legile țării!

    Răspunde
    1. Băzăvan Dan spune:
      octombrie 6, 2022 la 6:11 am

      Mulțumim! Am avut profesori buni

      Răspunde

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Recent Posts

  • Încuviințare Executare Silită Ing Bank
  • Despre Statul Capturat și românii cenzurați!
  • Desființarea tuturor actelor de executare silită făcute de Ing Bank (prin intermediul BEJ)
  • Când te crezi mai presus de lege ești Bun de Plată
  • Când ICCJ se comportă ca o Instanță Supremă și nu ca o Înaltă Cloacă!

Recent Comments

  1. Consilier juridic Mr. (Rz.) dr. ing. Dan BĂZĂVAN pe Furăciune la MApN din soldele și pensiile militarilor
  2. Apachiței Mihai pe Furăciune la MApN din soldele și pensiile militarilor
  3. Din seria: Justiția ”La Mișto” sau condiționarea accesului la o instanță de judecată pe criterii medicale. ”porți mască, te judec”, ”nu porți mască, nu te judec” – Dan Băzăvan pe Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării o comite, DIN nou
  4. Dan Băzăvan pe Condiționarea accesului la justiție pe criterii medicale constituie Discriminare față de Mr. (Rz.) dr. ing. Dan Băzăvan și de Asociația Civică Stop Discriminării Cetățenilor. Ep. I
  5. Andrei Pătru pe Generalul de Carton Ondulat Ștergăroiu și Pixelul Albastru
© 2025 Dan Băzăvan | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme