În lipsa Legitimării, TOATE AMENZILE aplicate de către Jandarmeria Română sunt NULE DE DREPT
Vă mai amintiți de sancțiunile contravenționale aplicate de către niște tablagii de la Jandarmeria Română?
Doar cei care nu au primit nu își pot aminti.
Cum spuneam, de la început în lipsa obiecțiunilor procesul – verbal întocmit este nul față de dispozițiile art. 16 alin. (7) din OG nr. 2/2001, și cum 99,99 % din aceste pv – uri au ”… fost încheiate la sediul unității în lipsa contravenientului, în baza filmărilor operative”, cu niște camere video ce nu au omologare și de către niște operatori ce nu au dreptul de a cunoaște și prelucra date cu caracter personal (fiind astfel încălcat și Regulamentul UE GDPR nr. 679/2016), dar și dreptul la propria imagine (art. 73 NCC).
Conform art. 16 alin. (7) din OG nr. 2/2001 – În momentul încheierii procesului-verbal agentul constatator este obligat să aducă la cunoștință contravenientului dreptul de a face obiecțiuni cu privire la conținutul actului de constatare. Obiecțiunile sunt consemnate distinct în procesul-verbal la rubrica „Alte mențiuni”, sub sancțiunea nulității procesului-verbal.
Conform art. 73 NCC – Dreptul la propria imagine (1) Orice persoană are dreptul la propria imagine. (2) În exercitarea dreptului la propria imagine, ea poate să interzică ori să împiedice reproducerea, în orice mod, a înfăţişării sale fizice ori a vocii sale sau, după caz, utilizarea unei asemenea reproduceri. Dispoziţiile art. 75 rămân aplicabile.
Conform art. 18 din OG nr. 2/2001 – Contravenientul este obligat să prezinte agentului constatator, la cerere, actul de identitate ori documentele în baza cărora se fac mențiunile prevăzute la art. 16 alin. (1) și (1^1). În caz de refuz, pentru legitimarea contravenientului, agentul constatator poate apela la polițiști, jandarmi sau polițiști locali.
Dar în lipsa acestei legitimări poate fi întocmit procesul – verbal de contravenție?
Desigur, NU.
De unde știe agentul constatator că acel contravenient a fost în locul, la data și ora respective?
Cum a constatat fapta dacă nu a legitimat?
Întrebări prea Inteligente pentru nivelul de cioban al Jandarmeriei Române (chiar MAI).
Desigur v-ați întrebat de unde aveau datele noastre personale dacă nu am fost LEGITIMAȚI. Nimic mai simplu.
La nivelul Jandarmeriei Române există o Bază de Date Nelegală / Ilegală numită EvIC (Evidența Infracțiunilor și a Contravențiilor) despre care am scris un articol, în baza informațiilor de interes public oferite chiar de către acești Tablagii.
https://www.juridice.ro/763237/evic-o-baza-de-date-a-in-afara-legii.html
Acum câteva zile vă povesteam că am plecat cu handicap de la Tribunalul București într-un dosar cu Inspectoratul General al Jandarmeriei Române și la Curtea de Apel București ne-a fost admisă, în parte acțiunea, Jandarmeria fiind obligată să ne comunice aceste proceduri de legitimare.
|
Părţi
|
Şedinţe
|
Concluziile sunt mai mult decât clare: Jandarmeria a amendat FĂRĂ SĂ LEGITIMEZE, iar amenzile aplicate în această situație sunt NULE DE DREPT.
Cum repetat spuneam, NIMENI, absolut nimeni, NICI lucrători de la MILIȚIE, NICI ACEȘTI TABLAGII DE LA JANDARMERIE ȘI NICI MILIȚIA LOCALĂ nu pot legitima persoane fără a exista o presupusă faptă, sau indiciile săvârșirii unei fapte (civilă sau penală) și fără temei de drept.
Este prevăzut atât în Legea nr. 192/2019, Legea nr. 550/2004 dar și în în Legea nr. 155/2010.
Dacă Jandarmeria a refuzat să ne comunice aceste informații de interes public sub pretextul că ar fi nedestinate publicului (adică tu mă amendezi și eu cetățeanul nu am acces la aceste proceduri – noaptea minții sau puțul gândirii unor analfabeți funcțional cu stele pe umeri de la Jandarmerie), iată că instanța obligă la comunicarea acestora.
Chiar în temeiul art. 27 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 550/2004 identificăm ceea ce susțineam, aceasta fiind normă imperativă.
Și care erau presupusele fapte?
Libertatea de exprimare? (aveam notificare de protest individual pe tot anul, din anul 2019 și chiar și pe anul 2023).
Libertatea întrunirilor? (aveam Declarație de Adunare Publică).
Confrm art. 30 din Constituție – Libertatea de exprimare (1) Libertatea de exprimare a gândurilor, a opiniilor sau a credințelor și libertatea creațiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare în public, sunt inviolabile. (2) Cenzura de orice fel este interzisă. (3) Libertatea presei implică și libertatea de a înființa publicații. (4) Nici o publicație nu poate fi suprimată. (5) Legea poate impune mijloacelor de comunicare în masă obligația de a face publică sursa finanțării. (6) Libertatea de exprimare nu poate prejudicia demnitatea, onoarea, viața particulară a persoanei și nici dreptul la propria imagine. (7) Sunt interzise de lege defăimarea țării și a națiunii, îndemnul la război de agresiune, la ura națională, rasială, de clasă sau religioasă, incitarea la discriminare, la separatism teritorial sau la violență publică, precum și manifestările obscene, contrare bunelor moravuri. (8) Răspunderea civilă pentru informația sau pentru creația adusă la cunoștința publică revine editorului sau realizatorului, autorului, organizatorului manifestării artistice, proprietarului mijlocului de multiplicare, al postului de radio sau de televiziune, în condițiile legii. Delictele de presă se stabilesc prin lege.
Conform art. 39 din Constituție – Libertatea întrunirilor Mitingurile, demonstrațiile, procesiunile sau orice alte întruniri sunt libere și se pot organiza și desfășura numai în mod pașnic, fără nici un fel de arme.
Mai jos redăm procedura comunicată de către Jandarmeria Română, în urma Deciziei CUrții ce este DEFINITIVĂ.
PS: Pe viitor contestați ORICE SANCȚIUNE CONTRAVENȚIONALĂ, chiar dacă pv – ul este întocmit de mamă, tată etc.
Dreptul la apărare și de acces liber la justiție sunt, ÎNCĂ o garanție constituțională (art. 24 și art. 21 din COnstituție).
În cele ce urmează redăm procedura așa cum ne-a fost comunicată:
Bibligrafie:
Constituția
Noul Cod Civil
OG nr. 2/2001
Legea nr. 192/2019
Legeea nr. 550/2004
Legea nr. 155/2010
5 thoughts on “În lipsa Legitimării, TOATE AMENZILE aplicate de către Jandarmeria Română sunt NULE DE DREPT”